godmorgon


sofie la upp den här bilden i min logg igår och jag känner seriöst att det är jag. Det skriker agnes rundström om den!

men nu ska jag klaga, jag HATAR när folk säger "du har ju jämt ont någonstan", "du är ju jämt sjuk" " sluta vara så deprimerad" och så vidare. Jag blir såååå jävla sur när ´jag hör sånt här. För det mesta kan du inte ens hjälpa att du har ont om du inte ramla eller något. Och jag känner bara ilska över att läxa upp dom men biter ihop och fortsätter som vanligt.

De här tre sakerna kan du oftast inte hjälpa att du har (sen finns det fler grjejer) utan det är dina gener från där du kommer till världen. Vissa föds mer sårbara än andra och kan ofta då bli deprimerade flera gånger under sitt liv och ofta dom som får förlossningsdepressioner. Och det kan du inte rå för utan bara söka hjälp för.

och det är samma sak med de andra, du föds med olika gener och kan inte hjälpa det. Och det finns fler exempel som, att du inte kan bli brun, övervikt, att du inte kan bygga muskler lika lätt, gå ner i vikt och så vidare-

snälla människor tänk efter innan ni pratar och tänk att ni också har något som inte ni kan rå för.
Jag kan inte hjälpa att jag oftast har ont någonstans utan det är så det har varit sen jag föddes. Mina gener och min kropp kanske inte är lika stark som en annans. Lev med det.

Och om ni inte tror mig har jag en en bok ni kan få läsa plus min kurs i skolan.

godmorgon på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0