ännu en dag i aalst

oj vad tiden flyger iväg under dagarna! och blogga som inte tar någon tid alls egentligen! igår gick vi på en rundtur i skolan och fick reda på lite saker om eleverna och sedan blev det en timme i klassen innan det var dags att dra hem. vi bestämde oss för att laga första maten i lägenheten och det blev pasta med tomatsås och ost. helt okej. igår var den bästa dagen, vi kom till skolan innan eleverna och skulle för första gången vara med och se alla rutiner, vi var med och bad och gjorde lite saker, har fått en sån mycket bättre kontakt med barnen och det känns så skönt att veta att de tycker om en och verkligen vill försöka prata engelska och jag tycker det är ett starkt jobb att försöka ta till sig ett till språk när de inte har så lätt med sina två modersmål. här pratar de både franska och flamländska. vi gick bara till halv ett och tog tåget hem och bestämde oss att äta rester innan vi drog ut. vädret var underbart för det var 20 grader i skuggan så vi tog på oss shorts och kjol och gick runt på stan. kollade i affärer och tog kort på lite saker. efter lite shopping så gick vi och köpte hallonöl och satte oss i gräset och solade samt kollade runt på människor som gick förbi. det som var bra var att det fanns alkoholfri öl här, jag är nykterist kan man väl säga, jag dricker inte alkohol. jag tycker inte om smaken den påminner mig om dåliga saker jag gjort och min mage svider av det så jag bestämde mig för ungefär ett år sedan att sluta. drack knappt innan heller så ja. min mamma bör vara glad. efter ett tag så bestämde vi oss för att dra hem och laga mat. blev kycklingbitar, sallad och strips. hahha fin mat. sedan chillade vi runt här i lägenheten. det var 28 grader så vi öppnade allt som gick och öppna och jag gick runt i bh och shorts. svettades ändå hahah sjukt. nu sitter jag u randig skjorta och kjol och känner mig som en katolsk skolflicka som ska till skolan. skolan som vi jobbar på är katolsk som resten av landet så jag passar ju just nu in. snart ska vi ner och äta frukost innan vi kommer få springa till tåget typ. idag ska vi äta belgisk mat i skolan så vi är lite spända på vad det kan vara för något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0