nu är du fri

okej, den här dagen har vart lite upp och ner.
sitter på bussen och bussen åker inte in vid lasarettet. så där sitter jag med panik i kroppen och tänker hur fan ska jag komma till jobbet?
 
hamnar i krylbo och kollar runt mig och tänker jaha, jag får väl gå och försöka komma fram och i tid. kom fram svettig och i tid och hade bara tanken om hur jag skulle komma hem.
 
på jobbet så går det väldigt bra och lugn, sen hände något som jag visste att jag skulle vara med om och det var väl bra att det hände nu ändå. jag har vart med om att min första patient somnade in. jag tog det som jag trodde och det var väntat. skönt att gubben äntligen fick ro.
 
men jag har de bästa arbetskamraterna som kollar med mig att allt är bra, bästa pojkvännen som både kollade att bussarna gick som det ska och hämtade mig vid bussen för att jag skulle få prata ut och få en kram. och världens bästa mamma som sätter sig och går igenom det här med mig.
 
käns ändå skönt att det har hänt så jag har fått gå igenom det och kan växa som person.
nu ska jag tagga jobb då jag ska börja kvart i sju.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0