må bra och var glad!

undrar varför det här med vikt är en sån tabu att prata om? att man ska shhha över den och nå ideal vikten.
visst så är jag likadan ibland. jag tycker det är jobbigt att kolla på vågen ibland.
 
men varför ska man bry sig så mycket om vikten egentligen? jag menar mår man bra så gör det väl inget om man väger två kilo eller tio kilo mer än vad papprena säger att man ska väga eller liknande.
jag tränar så ofta jag kan, helst fem sex gånger per vecka och har en eller två frossa dagar. jag är liten och har alltid vart. jag väger inte så mycket och har kurvus, visst.
 
men jag kan också vara onöjd med min kropp. Jag vill ibland se ut som dom som är lite större, där kläder sitter bra och inte bara hänger, att man inte behöver köpa på barnavdelning eller höra hela tiden, du är så smal, äter du, mår du bra?
jag fick höra det senast igår. men jag är ju såklart nöjd med min kropp! men jag kan också ha dagar där jag tycker att magen är lite för stor eller låren kan vara  smalare. ni kanske tycker det är töntigt eller att jag är töntig. men det tycker jag ni är också. så länge du är nöjd så vad fan gör det?
 
jag blir så less på alla som lägger ut bilder på hur dom vill se ut, säger att nu är det nytt år och nu ska vi börja träna! inse att ni aldrig kommer få dom där kropparna för man har olika kroppstyper men ni kan likna, ni behöver mer än att bara träna.. och varför skulle ni inte kunna träna innan det är ett nytt år?
och alla som klagar på att dom vill gå ner i vikt eller bli mer tränad. ja men vafan gör det då!
sluta sitt och klaga och gör något åt saken, tänk på vad du stoppar in i munnen och be om hjälp om du behöver!
 
men som sagt jag är nöjd för det är såhär jag ser ut och är född, jag skulle aldrig kunna ändra på mig för att göra någon annan glad. jag mår bra, jag får komplimanger och tycker själv att jag är så jävla snygg.
jag väger 48-49 kilo är 159 cm lång och jag har inga problem alls att säga det.
 
sluta shha din vikt, man kan inte se ut som alla anda, det är okej att hata sin kropp ibland och ha ångest, jag hade det för bara någon timme sen. men vafan vem orkar slösa bort halva livet och oroa sig för hur mans er ut och väger.. lev livet och var glad över hur du ser ut. för du är speciell.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0